vineri, 5 septembrie 2008

Trafic

Astazi de dimineata am fost intrebat daca vreau sa conduc pana la Sinaia. Primul instinct a fost sa zic da, normal, logic. Pe urma insa mi-am adus aminte unde sunt si ce va fi. Asa ca am zis ca o sa conduc de la Carrefour.  Si buna alegere am facut.

Nu stiu cum sa zic dar in Germania, notiunea de condus e total diferita de cea de aici. Atat in oras cat si in afara lui. 
Pe scurt, in oras se respecta intre ei, se tine cont de regulile de circulatie, si se acorda mare atentie la pietoni si biciclisti. Nu o data s-a intamplat sa raman la gura cascata la anumite faze, unele intamplandu-mi-se(oare asa se scrie?) chiar mie. Si cel mai important; exista o chestie in regulament care spune sa nu intri in intersectie daca blochezi circulatia chiar daca e verde. Aici pot sa spun ca am vazut-o aplicata de multe ori, cateodata chiar prea mult! Incredibil. Claxoane? Nici vorba; o singura data cand era o situatie delicata si atat. Injuraturi intre conducatori sau muzica data tare in masini? Nici vorba. Impresionant. 
Cat despre ambuteiaje? Asa ceva nu se intampla decat daca doamne fereste a fost un accident sau eveniment nefericit.

Trecem acum la autostrazi. Unde nu sunt multe de zis...de fapt..mai nimic. Se circula asa cum trebuie pe o autostrada.

Cat timp am fost in Germania am condus aproximativ 400-500 km. Nici nu i-am simtit. Majoritatea au fost facuti pe autostrada dar am condus si prin Hamburg si prin Bremen destul. Si a fost o placere mare.
Am castigat multa experienta, conducand pe autostrada si ziua si noaptea. Sa fie clar, a conduce pe autostrada, a conduce in oras si a conduce pe teren accidentat sunt 3 lucruri total diferite!

Pe autostrada am mers cu 130-150. Nu am mers mai mult ca altfel consumul era prea mare. Limita de viteza nu aveam, decat pe anumite sectoare. Dar peste 80% din drumul de pe autostrada era fara limita de viteza.

Cat despre masina pe care o conduceam. Era veche, 12 ani mai exact, un Crysler Voyager parca. Cert e ca se conducea foarte bine, scaunul era foarte confortabil si era dotata. Avea aer conditionat, avea servodirectie si servofrana, avea geamuri electrice, abs, airbag-uri si, ceva mai special, cutie de viteze automata. Initial credeam ca o sa fie neplacut dar din contra, a adus avantaje multe. Masina avea motor 3.0 (da 3L motor >:) ), in jur de 180CP pe benzina. Are si cateva dezavantaje care pe mine nu ma afectau in mod direct insa, si anume motorul era EURO 1 si consuma aprox 12L la 100km pe autostrada!

In orice caz, acum cateva luni nu ma gandeam ca o sa trec printr-o asemenea experienta. Sunt foarte multumit de ea, precum si de multe altele.

V


Niciun comentariu: