luni, 25 mai 2009

P de la publicitate

Initial vroiam sa spun cateva vorbe despre calitatea spoturilor publicitare romanesti. Insa m-am razgandit si am studiat cazul mai general.
Trebuie sa recunoastem ca peste tot gasim publicitate. Oriunde am merge dam peste ea. Incepand cu monitoare uriase si afise imense, pana la forma cea mai mica de publicitate posibila.
Cand vii dinspre Palatul Parlamentului si te indrepti spre Unirii se observa acest lucru foarte bine.
Cand ne uitam la o emisiune sau un serial sau un film la televizor dam, din nou, peste publicitate.
Cand mergem pe stadion, la un meci de fotbal vedem panouri publicitare, tricouri pe care sunt trecuti sponsori etc.
Pe masinile de formula 1, 3, Nascar si asa mai departe.
Sau pe fiecare pagina web, daca nu ai ceva pop-ul blocker iti apar ostentativ si agasant.
Mai rau insa, este ca pana si oameni au devenit plansete publicitare. Fiecare producator trebuie sa etaleze clar marca pe care o poarta acea persoana. Aproape pe fiecare lucru care-l luam trebuie sa se faca publicitate la ceva. Pana si pe o amarata punga pentru paine.
Mai este cazul sa vorbesc despre suma enorma de bani pe care Antena 1 o plateste pentru a difuza meciurile?
S-a ajuns asa departe ca pana si cand mergi intr-o toaleta publica dai numai de afise sau mesaje de tot felul. Practic orice loc public, orice loc frecventat de cineva a fost invadat si capturat de aceasta piata de 'imagine'.
In concluzie, oamenii au devenit, dupa mine, mai mult atacati.

Tin minte cand conduceam prin Germania, bunul meu prieten mi-a spus ca au facut niste psihologi teste si au constatat urmatorul lucru: cu cat sunt mai multe semne de circulatie, cu atat conducatorul ignora mai multe.

Si stau si ma gandesc, ca mai mult ca sigur acest caz se aplica si aici. Omul fiind practic infundat in atatea mesaje, logouri, sloganuri, imagini, videoclipuri devine imun intr-un final la toate.

Partea proasta e ca la noi inca nu s-a atins apogeul precum s-a intamplat in Japonia sau in America in Times Square spre exemplu. Acolo vorbim deja despre saturatie.

Dar omul, inventiv ca intotdeauna o sa gaseasca si alte metode. Cine stie ce ne rezerva viitorul...
V

2 comentarii:

Wabbit spunea...

Atacati nu pot spune ca suntem, pentru ca asta tine de fiecare individ in parte. I can say we're covered in it ;))
Iar acum, iertata sa imi fie indrazneala, dar de ce atata "publicitate" pe blogul tau?
E de putin timp, but still...

Illuminatus spunea...

Well...adword-ul l-am pus asa sa vad si eu cum este. Nu am mai intrat de ceva timp si nu l-am scos.
Cealalta e pentru o cauza buna si chiar merita sa fie tinuta cat timp campania este activa.