miercuri, 6 mai 2009

Miscarea Kepleriana

Cursul care se afla pe locul 2 al celor mai misto de la aceasta materie numita Mecanica (de altfel grea si naspa) a avut loc ieri.
In acest curs s-a vorbit despre Legile lui Kepler care sunt printre cele mai de bun simt pe care le-am intalnit pana acum. Ele suna cam asa:
1. Planetele, in miscarea lor in jurul Soarelui descriu traiectorii eliptice. Soarele ocupa unul din focare.
2. Raza vectoare a planetei descrie arii egale in intervale de timp egale.
3. Raportul dintre patratul perioadei si cubul semiaxei mari este "acelasi" pentru toate planetele.

Scurt, concis si clar.

Ar fi de precizat faptul ca aceste legi sunt adevarate in cazul in care exista o forta de atractie universala intre Soare si Pamant, acestea din urma luate ca punct material.
V

Ah da, si pentru ca tot mi-am adus aminte de Mecanica mi-am adus aminte si ceva ce am citit acum cateva ore; din cartea 'A doua fundatie' a lui Asimov reiese foarte clar(atunci la inceput cand incercau sa o gaseasca) cat de importanta este alegerea referentialului!

Niciun comentariu: