duminică, 10 mai 2009

Ce trend ciudat

Tocmai vin de la cinematograf unde am avut placerea de a viziona X-Men de la Origini: Wolverine. Ce este un pic ciudat si aiurea este faptul ca actiunea se petrece 'cronologic' inaintea celorlalte filme X-Men aparute. La sfarsitul acestui film apare practic pentru prima data profesorul Xavier care ia totii copiii speciali si ii baga in scoala. De aici incepe tot tamtamul cu X-Men care pe 'vremea aceea' nici nu exista. Erau doar niste mutanti. In fine.

Un alt exemplu care imi vine in minte ar fi viitorul film "I am legend 2". Nu stiu cand apare, stiu doar ca Will Smith a fost de acord sa joace si in 'sequel'. L-am pus in ghilimele pentru ca este o continuare numai din prisma cifrei 2 din titlu (asta daca nu cumva il schimba intre timp). Se pare ca actiunea se va petrece inainte de infectarea oamenilor si la scurt timp dupa. In primul film el fiind deja stabilit bine de tot, avand o anumita rutina, despre trecut fiind prezentate cateva secvente cand personajul rememora - ca spectatorul de rand sa inteleaga cum s-a ajuns in situatia aceea si de unde avea cainele. Eu dupa ce am vazut filmul am fost destul de mirat deoarece mi s-au parut multe parti relativ importante scoase din carte. In orice caz personal mi se pare foarte ciudat sa ma uit la acest film. Stiu deja ce se va intampla cu el. Sa ma uit la un film doar pentru a face 'desfasurare a actiunii' mai ampla mi se pare ceva de genul..hai sa facem un film de dragul de a face unul. Vom vedea ce iese. Oricum am impresia ca se bazeaza mai mult pe 'nume'. Atat al personajului cat si al cartii/filmului iar calitativ va avea de suferit. Sper insa sa nu fie cazul.

Sunt sigur ca ar mai fi si alte cazuri insa doar aceste doua m-au lovit in cap acum.
V

Un comentariu:

galani spunea...

exemplele sunt nenumarate in care continuarile sunt doar prequels, vezi star wars care a fost chiar gandit asa.
nu mai zic de star trek. Batman Begins a fost un prequel extraordinar de bun.
Mai are vreun sens sa mentionez Indiaja Jones and the Temple of Doom?
Prequel-urile nu exista de azi, de ieri, ci cam de multisor.
Astea sunt doar cele care mi-au venit in cap foarte rapid. Dar sunt o gramada. Si in multe cazuri, adauga foarte multe lucruri extrem de interesante povestii. Eu, spre exemplu, nu mi-as fi putut imagina Star Wars doar trilogia veche. M-ar fi ros mereu curiozitatea sa stiu ce s-a intamplat cu Vader, etc. Este doar un exemplu.