luni, 22 iunie 2009

Problema de marime

Am observat azi ca Vista ma atentioneaza grafic ca spatiul ramas liber pe o anumita partitie este de sub 10%.
Partitia respectiva este taman C:-ul pe care este instalat acest sistem de operare.
Cum dimensiunea ei este de 100GB am zis ca ceva nu e bine.
Am sters din niste poze, niste download-uri mai vechi, treaba care oricum o faceam si...raman cu vreo 12GB liberi.
Ceva foarte suspect zic. Si am zis sa fac asa o mica socoteala sa vad eu de ce anume....E drept ca Steam-ul l-am instalat pe C si acum realizez ca nu e deloc indicat sa fac asta, si deci toate jocurile ocupa din aceasta partitie dar totusi...nu sunt decat vreo 12-14 GB. D
Deci m-am trezit cu un folder de Program Files (x86) care ocupa in jur de 23 GB. Deci mai am vreo 65 GB prin C...si am zis sa incep cu foldere mari ca sa mai elimin grosul.
Iar aici m-am lovit de prima mare problema.... folderul windows, care in windows seven de exemplu ocupa 9.2GB pe notebook, ocupa la mine nici mai mult nici mai putin de 22GB.

Problema virusilor iese total din discutie...si tinand cont ca rulam CCleaner destul de frecvent deja aveam multe semne de intrebare
Asa ca am intrat in folderul windows..unde dimensiunea tuturor folderelor de acolo nu mi se adunau. Adica nu imi dadeau 22GB. Aveam system32 cu vreo 3-4, inca ceva cu 1-2, restu cu zeci de mega. folderul pentru fisiere temp era aproape gol, superfetch ocupa f putin, readyboost era dezactivat. Priveam in gol.

Habar nu am de ce folderul windows ocupa 22GB la mine. Bun, ok, pot sa dau vina pe sistemul de operare in sine ca nu isi face curatenie singur sau ceva de genu, dar macar sa am ce sa sterg.
Azi nu am nici o idee ce sa fac. Poate maine imi vine una.

Un comentariu:

galani spunea...

cunoscandu-te, in mod cert folosesti servicii gen System Restore, respective Hibernation. Sterge fisierele de hibernation, care pot ocupa pana la 5 giga si opreste system restore. Vei elibera mult spatiu.
Secondly, tu ai instalat vista-ul ala acum cat timp, 2 ani? Se tot strang tot felul de crap in atata timp, orice ai face. It's just Windows...