marți, 23 iunie 2009

O schimbare pentru audio

Vorbesc despre o schimbare software.

Nu (mai) sunt genul de om care schimba programele care fac aceleasi lucruri in fiecare saptamana. Sau mai rau.
Acum sunt destul de stabil, din acest punct de vedere. Cateodata imi dau seama ca nu e chiar o buna idee si aceasta, stagnare, acest conservatorism nu ma prea ajuta.

Unul dintre programele cele mai longevive pentru mine este Winamp-ul. Il foloseam de pe vremea lui Windows nouășșș cinci sau opt și am rămas cu el multă vreme.

Din păcate insă ca multe alte software-uri care in trecut erau bune iar acum au devenit bloatware-uri, Winamp-ul incepuse să mă enerveze. Rău! In primul rînd consuma resurse cam prea multe și mai nou imi tot facea fițe și nu răspundea la comenzi cum trebuia.
Am zis că e timpul pentru o schimbare. De data asta nu am folosit Google, ca deja știam de acest program de la Pitzy care il foloseste și el pe PC.
Așa că am zis să văd și eu cum mă impac.


Numele mi se pare jalnic. Dar trecand peste acest lucru, rămâne un program extrem de configurabil. Foobar2k poate deveni player-ul de baza al multor persoane dintr-un simplu motiv: este foarte configurabil!

By default, este un player light care nu omoara sistemul si ofera foarte multe optiuni.
Pe de alta parte, daca utilizatorului nu ii pasă de acest aspect, poate instalat destul de ușor un skin și diverse pluginuri care vin de obicei cu skin-ul respectiv și să-l facă după cum îi dorește sufletul.

Lucrul care imi place foarte mult la el este ca pana si 'skin-ul' de bază este configurabil in sensul ca poti alege unde si cat de mare sa fie fiecare parte a sa. Spre exemplu vrei o fereastra de playlist mai mare si un music browser mai mic. Nici o problema. S-au vrei album artwork afisat in partea din stanga jos iar playlistul in dreapta sus. Nu conteaza ce vrei se poate realiza. Si se pot adauga pluginuri precum cautarea de versuri, album artwork de pe numeroase site-uri, operatii de tag, si altele.

De exemplu, dupa ce mi-am pozitionat ferestrele pe care le doresc am inceput sa le personalizez pe fiecare in parte. Am decis ca in playlist sa imi afiseze artistul, numele melodiei, albumul, durata si bitrate-ul si nimic mai mult.
Deasupra playlist-ului am informatii mai mult despre fisier, metadata.
In stanga am lista cu toata muzica in dreapta sus am albumartwork iar sub toate aceastea spectrograma, oscilloscop-ul sau spectrumul ce vreau eu. Am ales spectrum cu 80 canale.

In fine, gata cu vorbitul aiurea.

Concluzie, Winamp out, foobar2000 IN.

Ah si partea buna e ca are si plugin pt Last.fm :D

ps. scuzati variatia dintre cu diacritice si fara.
V

Niciun comentariu: