marți, 21 aprilie 2009

Prostie in IT

Ideea mi-a venit dupa ce am vazut urmatoarea oferta.
Daca cumperi licenta Kaspersky pentru un calculator te costa 159.99 lei (oferta cica)
Daca ai avut licenta deja cumparata, si vrei sa o reinnoiesti te costa... 163.4 lei. Ce draguuut!
In fine...pentru licenta de 2 ani lucrurile stau bine adica 374 pentru una noua respectiv 303 pentru reinnoire.

Revenind mi-am adus aminte de o intamplare comica si in acelasi timp trista.
Eram mai demult prin magazin de componente de calculatoare. Eram pe vremea cand AMD era in forta cu socket 939, intelul adoptase de ceva timp ddr2 iar am2-ul era la stadiul de zvon.
Si m-am decis eu intr-o zi sa imi cumpar memorie ram. 2 modul de 1 GB fiecare dar nu orice fel. Vroiam Crucial Ballistix. Pe vremea aia costau in jur de 6-7 milioane. Strang bani si intr-un final ma duc la best computers sa le cumpar.
Ajung acolo si nu aveau decat DDR2. Le zic ce anume vreau eu, si imi spun sa le las un numar de telefon ca ma contacteaza ei cand o sa vina. Bun. Trece o saptamana, nimic. Mai trece una nimic. Hotarat, dau telefon. Si la telefon imi spun ca da, au pe stoc la magazinul de la Obor.
Ma duc pana acolo, prin trafic prin criza de timp, intru, le zic ca am vorbit la telefon legat de niste memorii ram Crucial si omu imi da pachetul. Erau tot DDR2.
In fine, plec de acolo si ziua urmatoare ma duc din nou la best-ul de unde dadusem numarul meu de telefon.
Era acolo un tip care vine la mine si ma intreaba daca nu vreau altceva si ii zic ca nu, astea le-am vazut, mi-au placut le vreau.
Ideea lui insa a fost geniala. M-a intrebat de ce nu le iau pe astea, care le aveau ei in stoc (adica DDR2). Si ii zic ca nu, ca eu am AMD. La care replica: "nu-i nimic, faceti un overclocking".
Nu mi-a venit sa cred.

-> Ce misto ar fi daca m-as apuca acum sa fac un overcloking si sa am 3 modulde DDR3, al treilea fiind fiul celor doua placi care le am acum. Si eventual prin overclock sa ajung la performantele unui core 2 quad macar. Ce naiba, or mai creste inca doua nuclee acolo. <-

Asa ca in final nu am mai cumparat ram ci mi-am luat procesor.
V

Niciun comentariu: