sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Reparatii masina

Dupa multe teste, multe discutii, multe variante, multe alte teste si diagnoze, multe drumuri si ceva bani am reusit sa identific problema la motor. Se pare ca nu debitmetrul are vreo problema ci o sonda de oxigen. Faza 'comica' este ca Hyundai-ul are 2 sonde de oxigen. Una este inainte si una este dupa catalizator. Mie mi s-a stricat cea de dinainte care este si cea mai scumpa (undeva in jur de 800 lei). Daca era cealalta sonda era la jumatate de pret deoarece se putea instala una universala. Asa se poate instalat doar una specifica, Bosch.

Efectele cauzate de o sonda din aceasta stricata pot fi doua: fie motorul nu mai trage, fie consumul este mai mare. La mine se manifesta printr-o putere redusa a motorului. Practic imi era greu sa trec de 3000rpm in viteza a doua sau sa trec de 120km/h pe dn1 (ca sa ilustrez cum pot efectele). Bineinteles, orice "rubber burning" imi era interzis. (decat daca dezactivam si debitmetrul ca sa las benzina sa treaca fara probleme dar ajungeam astfel la un consum mai mare.

Acum nu ramane decat sa incerc sa gasesc sonda undeva mai ieftin si sa o schimb.

V

5 comentarii:

Wabbit spunea...

Erm....cea de dupa catalizator,nu e cumva sonda lambda?

Illuminatus spunea...

Um, nu stiu care denumire e corecta. Lambda sau sonda O2...cert e ca amandoua fac acelasi lucru. Numai ca una masoara dupa, alta inainte.

Wabbit spunea...

Well,you could also buy and AFR gauge :D

Wabbit spunea...

...and an EGT-meter.

Illuminatus spunea...

As putea cumpara o gramada de lucruri...dar oare merita?! Nu prea cred.