marți, 10 februarie 2009

Inca unul

Cand am inceput sa citesc acest articol am zis "Oh nu, inca un post in care se critica situatia din invatamantul romanesc". De ce zic asta? Pentru ca sunt foarte multe...ba cred ca si eu am scris despre asa ceva. Insa, spre surprinderea mea acest post nu facea ceea ce cu totii stim sa facem - sa criticam. Nu, acest post aduce si altceva, aduce solutii. Bune rele, asa cum or fi ele, le aduce. Si asta este bine.

//Partea proasta este ceea ce am constatat eu. ( da stiu urmeaza //sa critic si nu voi aduce solutii )

Am observat ca, din pacate, sesiunea - acea perioada de o luna de zila in care profesorii verifica cunostintele acumulate de studenti de-a lungul unui semestru, nu a devenit nimic altceva decat fie un concurs de furat/trisat, fie un concurs de cine-poate-sa-toceasca-cat-mai-mult-pe-o-perioada-scurta-de-timp.
Foarte putini sunt cei care invata de-a lungul intregului semestru, care respecta regulile. Si asta este intradevar trist. Fie ca vrem sau nu sa recunoastem. Pentru ca tot acest proces care incepe cu scoala generala si se termina cu facultatea are un scop, un sens, pe care din ce in ce mai multi dintre noi nu il vom atinge. Si vom constata mai tarziu cu durere ce greseli au fost facute. Greseli care nu pot fi indreptate asa usor. Poate chiar deloc.
Toti vom avea de suferit din cauza asta. Slaba pregatire a oamenilor duce la o calitatea a productiei inferioara. Nu conteaza ca multe din ziua de azi sunt facute automatizat. Rolul omului este foarte mare, indispensabil. Dar noi tratam acest lucru cu indiferenta.

Si revin la ce am zis de foarte multe ori. Totul pleaca de la educatie. Iar aici avem o problema. Mare.

V

Un comentariu:

galani spunea...

Educatia este, de fapt, lipsa cea mai mare a acestui popor.