sâmbătă, 29 august 2009

Parcări

Fiind ocupat cu altele printre care și cu RGS, am uitat să mai scriu și pe aici.

În fine, așa cum ziceam și mai demult sistemul de parcări implementat in orașe precum Cluj, Baia Mare sau Brasov este total diferit față de cel din capitală. Se bazează pe bunul simț al cetățeanului care după ce parchează se duce singur fie la un chioșc de ziare, fie la un automat pentru parcări unde iși cumpără ce si cât dorește el.

Dau doar două exemple: in Baia Mare am luat un abonament pentru o zi care era de fapt un talon, o bucata de hartie pe care trebuia tu sa marchezi luna si data. Abonamentul costa 5 lei. In Cluj erau automate unde foloseai fise pentru a plati numarul de ore in care stai. Pe langa asta, puteai sa platesti cu un card special, asemanator portofelului electronic de la RATB sau chiar cu un card bancar!

Si o faza care merita mentionata. Am platit la Cluj cu cardul intr-o parcare si era cam dupa amiaza asa, si uitand ca parcarea se plateste pana la ora x (18 sau 20 nu mai stiu exact) am vrut sa platesc vreo 6 ore. Iar aparatul nu m-a lasat si am platit doar 2 lei si ceva, reprezintand costul pana la acea ora x. Deci nu se merge pe principiul sa il fur pe fraier cat mai mult. (mie mi s-au cerut bani de parcare si seara tarziu de la oficiali nu de la...smecheri).

La noi nu s-ar putea implementa asa ceva? S-ar putea cu o singura conditie. Ca politistii sa faca acelasi lucru ca cei din Cluj cum am vazut cu ochii mei: cate doi, se plimbau prin parcari unul cu aparat foto, unu cu amenzi de completat. Si se plimbau pe la fiecare masina si postau amenda. Nu conta ca era din Cluj, Bucuresti sau strain amenzi amenzi amenzi. Si cand a venit un strain sa ii intrebe ce trebuie facut (masina lui urma la 'fotograf') acestia au fost foarte draguti si iau indicat cel mai apropiat automat unde putea sa plateasca.


Intre timp insa, in Capitala noastra draga nu se mai face nimic. Acum un an doi, am tot vazut cate ceva. Acum un pasaj in renovare, un pod in constructie si inca un pasaj in renovare si atat. Si sa nu aud de criza...

V

Niciun comentariu: